pondělí 2. března 2015

Ultra rychlý recept na (PALEO) muffiny bez pšenice

Krásný den,

tak tu máme zase nějaký mls třeba ke kafíčku.

Ultra rychlý recept na zdravé (PALEO) muffiny bez pšenice!

Jak taková pochoutka vypadá? Kamarádka Illu mimo jiné i báječně tančí v kuchyni. Pojďme se na to podívat.

Když mi řekla dnes ráno, že dělá paleo muffiny, musela jsem si od ní nechat poslat recept, protože právě dnes skončila s paleo whole30 :) (pokud někdo neví oč jde, strýček google rád poradí) http://whole30.com/ musela prý zhřešit něčím, co je povolené v paleo primal, což je verze v které pokračuje dál.

Ale zpátky k receptu, přečetla jsem si recept, mrkla jestli mám doma všechny ingredience a když jsem zjistila, že vše co k tomu potřebuju doma mám. Moje srdce zaplesalo radostí.



RECEPT:
40g kokosové mouky (na fotografiích využita hrubší)
20g kakaa (může být RAW kakao)
půl lžičky kypřícího prášku (prášek do pečiva – nejlepší je od Dr. Oetker a jelikož neobsahuje pšeničnou mouku, ale kukuřičnou)
špetička soli (může být mořská)
5 lžic kokosového oleje – roztátého
3 lžíce roztátého medu – kvalitního (agávový, včelí) já použila kvalitní med přímo od včelaře
3 vajíčka 

POSTUP:
Nejdříve zapneme troubu na cca 180 stupnů a necháme jí zahřát. V míse smícháme kokosovou mouku, kakao, sůl a kypřící prášek.  Poté přidáme rozehřátý kokosový olej, promícháme, přidáme med a nakonec vajíčka. Poté vše ještě jednou pečlivě promícháme, dokud nám nevznikne řidší těsto.

Připravíme si formičky na muffiny (v případě užití papírových formiček použijte raději dvě pro silnější stěnu) a naplníme.

Protože těsto bude kynout, naplníme formičky max do 3/4. Vložíme do trouby a pečeme cca 15 minut. Respektujeme zkušenosti s vlastní troubou a klasicky zkoušíme, zda jsou hotové pomocí špejle. 

Muffinky můžeme hned teplé, dejte pozor na spálené rty, nebo si na nich pochutnáte u kávy ve studené verzi.

Anet a Illu


Žádné komentáře:

Okomentovat