sobota 13. února 2016

Nenáviděný svátek zamilovaných

Krásný den,

a jsme zase v tom dni v roce, kdy všichni úpí jako vzteklý...

Letos se kampaň zvrhla i na sociálních sítích: GRATULUJI VŠEM CO SE Z VALENTÝNA NEPOSEROU..

Valentýna zásadně neslavím, není to náš svátek, my máme První Máj.. Ale no tak.. On snad dneska běhá někdo mimo pamětníků pod rozkvetlou třešeň? A kór v době, kdy už tou dobou budou vůči teplu všechny stromy dávno odkvetlé?
Můj muž je odpůrce všeho, Vánoce jsou pro něj něco, co se má držet jen pro děti, stejně tak narozeniny a svátky jsou krávovina.. Nicméně i tak mi vždy něco od toho svého srdce dává. Letos mi 13. února nadělil ráno do postele dvě bonboniéry s hláškou na rtu: tak zlato a ted ještě musím běžet rozdat zbylé dárky :D

Ale proč si prostě něco nedat? Ti co mají vztah delší dobu si už drobnosti nedávají, chemické procesy v jejich tělech prostě po pár letech, pokaděných plínách a střevních chřipkách, kdy slyšíte z toalety zvuky všech barev, přejdou. A tak si my s manželem něco dáváme - v únoru, ne v ten den, většinou nemáme moc ponětí o tom, co je za den, a třeba já se musím dívat do oddacího listu, při otázce kdy jsme se vzali. Což je další jeho věc - výročí, a to jakákoliv, má smysl slavit až když je to vážně k slavení, vztah nejdříve po 10 letech..

Je to zloun :D Ale zase mi dělá o víkendu snídani do postele, ačkoliv za těch 6 let vztahu bych spočítala na prstech jediné ruky věty jako: mám tě rád a miluju tě. Prý to stačí říct jednou a kdyby se na tom něco měnilo, včas mě upozorní :D

Valentýn ale není Americký svátek a to snad každý dneska už ví. Tak proč neustálé řeči kolem toho, že to krademe amíkům?

Když se podívám na vzorec lidí, kteří neslaví Valentýna, nebo jsou zásadně proti němu, vždy je to někdo komu se vztah rozbořil, nebo je dlouhodobě singl, anebo má partnera, který na to osobitě dlabe ale nijak to do světa nevykřikuje, protějšek se ale cítí pokořen, a tak hrdě hlásá, že se z toho taky neposere..

Svátek svatého Valentýna (zkráceně také Valentýn), se slaví v anglosaských zemích každoročně 14.února jako svátek lásky a náklonnosti mezi intimními partnery. Je to den, kdy se tradičně posílají dárky.V poslední době se tento svátek šíří i v kontinentální Evropě.
Svátek je pravděpodobně odvozen od svátku Lupercalia slaveném ve starověkém Římě V předvečer tohoto dne byly do „urny lásky“ vloženy lístečky se jmény dívek. Každý mladý muž potom tahal lísteček a dívka, jejíž jméno si vytáhl, se měla stát jeho „miláčkem“ v následujícím roce.
Legenda také říká, že tento den začal být známý jako Den svatého Valentýna až díky knězi Valentýnovi. Claudius II vládce Říma, zakazoval svým vojákům, aby se ženili nebo jen zasnubovali. Bál se, že by chtěli zůstat doma u svých rodin a nešli do boje. Valentýn vzdoroval vládci a tajně oddával mladé páry.

A nebyla jsem asi jiná, když mi bylo 20 (ale nebudu si lhát do kapsy, stejně jsem si vždycky tak trochu myslela na to, že by někdo někde...), dneska je mi víc a už to beru s nadhledem, není prostě třeba hlásat za každou cenu, že Santa je úchyl a Valentýn je šit.. Kdybyste podnikali, možná byste z něj taky byli odvázaní :D

Neustálé se ohlížení zpátky a nepřejícnost - dřív to taky nebylo.. Dřív se taky tamto neslavilo.. Oni ale dřív nebyli ani auta, dokonce se umíralo velmi často u porodu.. Doba jde zkrátka dopředu a neustálé ohlížení na něco, co bylo, nás jen brzdí v tom, co být může...

GRATULUJI TEDY VŠEM, KTEŘÍ JSOU NAD VĚCÍ a nepotřebují se rozhánět se svou zlobou kolem sebe. Krásný Valentýnský den..
(samozřejmě ten svátek neberme tak, že musíme vykoupit celou Pandoru :D)

Mějme se rádi.

Anet

Žádné komentáře:

Okomentovat