středa 9. března 2016

Recenze - Moje skvelé jedlo - Lucia Súkeniková

Krásný den,

v jedné menší skupince, která má bohužel svou slávu trošku za sebou, je taky vyjímečná žena. Žena, jež napsala svou vlastní kuchařku a to ne ledajakou. Dnes vám tedy představím knížku, ke které jsem se dostala přes kamarádku, měla jsem jí pouze vypůjčenou a rozhodně si jí moc ráda pořídím do knihovničky.

O co jde?

Originální popisek knihy: "
Aj vy milujete tradičnú slovenskú kuchyňu, ale pritom máte dušu experimentátora? Nechajte sa inšpirovať knihou Moje skvelé jedlo od talentovanej autorky FB stránky Moje jedlo – Lucie Súkeníkovej, ktorá sa rozhodla vrátiť tradičnú slovenskú kuchyňu späť na naše stoly, avšak v úplne novom šate.
Vo svojich receptoch rada kombinuje tradičné s netradičným tak, aby vznikali nové kombinácie chutí a receptov. Keďže žije na dedine, používa pri varení bežne dostupné suroviny. Medzi jedlami, ktoré doma varí svojim deťom nájdete také fantastické pochúťky, akými sú napríklad ovsená kokosová kaša s opečeným banánom a s domácim arašidovým maslom, makovo-limetkové lievance, jablkové čatní, domáci kváskový ražno-pšeničný chlieb či hokkaido polievka s kokosovým mliekom, alebo jemná kuracia paštéta s jablkami, brandy a s rozmarínom.
Kniha Moje skvelé jedlo je kuchárska kniha plná kreatívnych, jednoduchých slovenských receptov, ktorú jednoducho musíte mať."

Kdo je autorka knihy Lucia Súkeniková?
O autorce toho nelze moc najít, je tajemná jako hrad v Karpatech. Lucia pochází z Uhrovca. Má zavedenou a fanouškovsky početnou stránku na sociální síti. Je velmi talentovaná, velice skromná a sympatická žena - maminka dvou dětí, profesí učitelka. Také vlastní sportovního ducha a je blogerkou.

OBSAH KNIHY
Na začátku knihy/kuchařky se nejdříve probereme obsahem (doporučuje se do něj nepouštět, protože pak se zaseknete už jen u skvělých názvů jídel). Následuje úvod a výčet nejvíce potřebných pomůcek a surovin. Knížka je na moc pěkném papíru a psaná lehce, ačkoliv je v jazyce slovenském a nebyla přeložena.

Postupně se dostanete k jednotlivým kapitolám. A že jich není málo:

- moje skvelé sladké raňajky
- moja skvelá domáca výroba
- moj skvelý chlieb, pečivo a pizza
- moje skvelé polievky
- moje skvelé šaláty a nátierky
- moje skvelé hlavné jedlá bez masa
- moje skvelé hlavné jedlá s masom
- moje skvelé dezerty s múkou
- moje skvelé dezerty bez múky
- moje skvelé raw recepty
- moje skvelé sviatočné recepty

Každá kapitola je krásně přehledně zpracovaná, včetně úvodního popisu. Recepty mají úžasné fotky, které dýchají domácí kuchyní a láskyplnou atmosférou. Vše je stručně popsáno, jak recept, tak postup.

Normálně kuchařky nijak zvlášt nepročítám, ale tady jsem opravdu jela stránku po stránce a kdyby kniha byla moje, tak jí celou polepím takovými těmi barevnými papírky, abych pak věděla, kde co přesně bylo a zaujalo mne.

Sama jsem již vyzkoušela recept na "Parmské kuře", maximální mnamka. Dělala jsem obdobné už kdysi a tak mi recept spíš připomněl, co nám tak chutnalo. Pak "Mléčný řez nejen pro děti" (ano i matka uzobávala) a "Nejjednodušší keksíky na světě" (matla patla a hotovo, bomba rychlovka a já tak miluju kokos).

Recepty jsou jednoduché a vesměs nepotřebujete nijak zvlášt špatně sehnatelné suroviny. A co je velmi příjemné, ani postupy nejsou nikterak náročné a zvládne je opravdu každý. Co mě nejvíce zaujalo jsou "Pizzy bez použití mouky", "domácí Knackebroty" či "Cuketovo květákové placky bez smažení". V oddílu Raw (nebývá moc časté aby měla kuchařka i tento oddíl) to bylo třeba čevabčiči, polévky a dokonce klobásy.

Různé dorty, cukroví, snídaně, zelené smoothie, chipsy a placičky, to vše v knize najdete.

Na konci najdete klasický seznam receptů a bonusový prostor pro vlastní recepty.

Lucku najdete zde: https://www.facebook.com/MOJE-JEDLO-833897606636595/?fref=ts

Bohužel u nás v ČR není kniha momentálně v prodeji, beznadějně vyprodaná, nicméně zde přidávám odkazy, kde lze koupit na Slovensku. Také můžete na facebooku (odkaz výše) kontaktovat Lucku a ona s Vámi jistě najde cestu jak objednat.

Knihu zakoupíte zde: http://www.najnakup.sk/knihy-kuchyna-vseobecne/moje-skvele-jedlo-lucia-sukenikova

Nebo také zde: http://www.lestachknihy.sk/kucharske-knihy/moje-skvele-jedlo/

Nezbývá než popřát dobrou chut :)
Anet

V závěru vždy dávám ukázku z knihy, tady jsem si vypůjčila fotografie z blogu, jenže to jídlo je všechno tak krásné, že vám nezbyde než knížku zakoupit, protože ani já nemám takový prostor abych sem vložila vše, co mě nadchlo.

A jako bonus je obálka ve fialové barvičce, kterou prostě zbožnuju. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat