pondělí 16. května 2016

Recenze - Sirotčinec slečny Peregrinové - Knihovna duší

Krásný den,

ač se to zdá přímo nemožné, louskám knihu za knihou. V rukou mám dočtený třetí a závěrečný díl Sirotčince pro podivné děti. Když jsem kdysi koupila první díl, očekávala jsem tajemství, děs a strach z velkého obydlí, někde na ostrově, kde minimálně straší. Děti tam týrají a zkoumají, protože jsou "podivné". Překvapení ale veliké.

Tentokráte to tedy byla tato kniha:
Originální popisek knihy:"Dětem ze sirotčince slečny Peregrinové se krátí čas. Nebezpečný šílenec zůstává na svobodě a jejich milovaná slečna Peregrinová je stále v nebezpečí.. Na nebezpečnou záchrannou misi jsou nuceni se vydat Jakob Portman a Emma Bloom. Budou cestovat válkou zničenou krajinou, potkají nové spojence a budou čelit nebezpečím větším než doposud. Vrátí se Jakob zpět mezi své přátele jako hrdina? Dobrodružná kniha je nabitá akcí a kromě toho obsahuje 50 nových fotografií. V březnu 2016 se můžete těšit i na filmové zpracování prvního dílu v režii slavného režiséra Tima Burtona."

Kdo je autor knihy Ransom Riggs?
Jako dítko trávil čas na 200let staré farmě, kde chtěl jednou zůstat a stát se farmářem, osud tomu ale nechtěl a tak se s rodiči odstěhoval na Floridu. Momentálně žije v kraji "podivných děít" tedy v Los Angeles. Ženatý s několika oceněními za krátké filmy. Blogger a cestoval jehož prvotinou je právě tato trilogie.

OBSAH KNIHY
V době kdy jsem přelouskala první dva díly, jsem se ještě nevěnovala recenzování knih (tedy takovým malým ukládáním vzpomínek na ně). I kniha ale počítá s tím, že je odstup od vydání jednotlivých dílů delší a tak se hned na začátku seznámíme s hlavními postavami, včetně rozboru toho kdo je NETVOR, STVŮRA a ti další, co nás knihou doprovázejí.

Jacob Portman, hlavní postava knihy se protloukává Londýnem společně s Emmou, jejíž ruce kdykoliv rozžhnou ohen (při jejím obrázku v prvním díle a otočení stránky, jsem se opravdu lekla), s nimi cestuje také mluvící pes Addison. Všichni jsou na cestě zachránit ymbryny - ptačí ženy jež hlídají smyčky pro určité "podivné". Hned od začátku to pěkně tepe, a pokud máte velkou fantazii, tak vás děj naprosto unese, cestujete metrem, honíte se s netvory v ulicích Londýna, procházíte smyčkami a všude číhá nebezpečí.

Přes Ďáblův Akr, až k obrovským podvodům sourozenců, velké zradě, neuvěřitelnému přátelství a odhodlání. Moderní ztvárnění "staré doby" kde ačkoliv neexistují nám velmi známé drogy, existují mnohem horší návykové látky s opravdu šílenými důsledky.

Z knihy jsem byla nadšená, samotný závěr mě mile překvapil, nic nepřebývalo, nic nescházelo, vysvětleno do poslední "kapky". Krásně uzavřeno.

Kniha se zdá být spíše pro mladší ročník (četl manžel a po prvním díle odložil) ale pro nás s obří fantazií, je to to pravé. Fotografie děj krásně dokreslují (s díly jejich tajemství ale slábne) a celkově mi kniha určitě zůstane i s hlavními hrdiny v srdci ještě nějakou dobu.

Hodnocení (podle databáze knih) 5 z 5hvězdiček

Ukázka z knihy:
Neklidné sny, sny v neznámých jazycích, sny o domově, o smrti. Náhodně nesmyslné útržky, které se odvíjely v záblescích vědomí, zamlženém a nejistém, výmysly mého otřeseného mozku. Žena bez obličeje foukající do mých očí prach. Pocit, že jsem ponořený v horké vodě. Emmin hlas ujištující mě, že všechno bude v pořádku, jsou to přátelé, jsme v bezpečí. Pak hluboká a bezesná temnota neznámo kolik hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat