neděle 11. prosince 2016

Recenze - Lovci lebek - Hana Hindráková, Jiří Johánek

Krásný den,

tentokráte si dáme jednu knížku od české dvojice autorů. Knihu jsem dostala ke konci svého těhotenství, a protože to byl štíhlejší kousek, brala jsem jí sebou do poradny, očekávala jsem dlouhé čekací hodiny ale nakonec se tak nedělo, vše utíkalo rychle a já se nedostala dále jak ke stránce 50.

Pak jsem u čtení usínala a nedostala se zase dál a nechala tedy knížku na později. Než jsem se nadála, už jsem byla v kolotoči se třemi dítky doma.

Jakou knížku jsem to odložila?

Originální popisek knihy: "Posledních deset let zatemnila Jaroslavův mozek jediná myšlenka. Myšlenka na pomstu. Tehdy boss ukrajinské mafie zastřelil jeho kolegu Lukyho, po kterém zůstala těhotná žena. Ačkoliv Jaroslav konečně dostal nabídku práce u speciální jednotky lovců lebek, má ke spokojenosti daleko. Život mu komplikují nevyřešené dluhy z pokeru, sílící tlak vymahačů a postupný rozpad rodiny.
I pracovní úspěchy střídají neúspěchy. Ukrajinská mafie posílá do Čech nebezpečného nájemného vraha, aby zlikvidoval nepohodlné svědky, po nichž pátrá také Jaroslavova jednotka. Zdá se, že nájemný vrah s andělskou tváří je vždy o krok napřed..."

Kdo jsou autoři knihy Hana Hindráková a Jiří Johánek?
Hana Hindráková je především autorka knih s africkou tématikou, také píše poezii a věnuje se publicistice. Je spoluzakladatelkou neziskové organizace Fair, o. s. Mimo psaní se věnuje cestování, několikrát navštívila Keňu, Tunisko, Egypt, USA, Argentinu, Chille, Portoriko a mnohé další země.
Nyní žije nedaleko Sázavy.

Jiří Johánek pracuje u policie od roku 2005, na knize se podílel jako odborník na téma a dílo je jeho prvotinou.

OBSAH KNIHY
Upřímně musím říci, že jsem byla ke knize trochu skeptická. Nečtu příliš často české autory, jejich tvorba je na mě občas nudná a velmi často nedozrálá. Ovšem jsou i krásné výjimky.

Dílo nese označení thriller a to bych asi hned ze začátku odporovala, zařadila bych knihu mezi krimi, či detektivky, pod pojmem thriller si představuju něco jiného, ale zde máme každý jinou představu, často jsou vidět v kině "komedie" u nichž je celý sál po celou dobu ztichlý a jen se jim občas odcuknou koutky úst.

Knihu jsem četla dvakrát, jednou tak napůl, přelétavě, unaveně a podruhé nyní a zhltla jsem jí během pár krátkých dní a okamžiků, kdy jsem vyčkávala na poště. Začátek je velice těžkopádný, zvykala jsem si na česká jména, což je hlavně můj problém ale kvituji, že se autoři nesnažili za každou cenu cpát tam nějaká vznešená jména a přidali knize na autenticitě.

Postupně se kniha víc a víc rozjíždí a v závěru už budete jen hltat. Díky krátkým kapitolám děj běží velmi rychle. Nejsem fanouškem přílišného okecávání a tak mi vyhovovala i syrovost. Představivost některých míst, které se odehrávají v okolí Prahy (ale i jiných měst) mě vtáhla do děje. Ztotožnit se ale s hlavním postavou mi nešlo.

Co ve zkratce musí hlavní postava podstoupit? Ocitáme se ve světě Jardy Jelínka, v jeho ponurém světě kde se mu nic nedaří, má dluhy, příliš pije, kvůli práci není moc doma a to nepřispívá ani vztahu s jeho ženou a dvěma dětmi. Nerada bych prozradila něco z děje, a tak nechám  vše otevřené.

Únos dítěte, vraždy tajných agentů, tajné skřínky v lesích, pátrací akce, prohýřené noci, sex, alkohol, zvraty ale i obyčejný život.

Jak jsem se ze začátku bála, že knihu nebudu schopná dočíst, jsem moc ráda, že jsem si jí přečetla, doporučím jí určitě dál tomu, kdo se nebojí českých autorů, kdo chce trošku vpadnout do zákulisí české policie, kde se neřeší jen přestupky a pokuty.

Za mne bych vyměnila obálku, trochu mě mátla a očekávala jsem dle ní, něco jiného, jsem podivín a vše si velmi spojuji v detailech.

Hodnotím 4hvězdičkami z 5 dle databáze knih. Pokud ještě nemáte dárek pro dědu, tatínka, či ženu milovnici detektivek - nesáhnete vedle.

Knihu jak v tištěné, tak v elektronické formě seženete např. zde: https://www.kosmas.cz/knihy/217125/lovci-lebek/

Za poskytnutí knihy děkuji autorce Haně Hindrákové.

Přeji krásnou stříbrnou adventní neděli.
Anet

Ukázka:
... Zabije je. Oba je zabije. Kvůli nim právě zemřel jeho nejlepší kámoš. Natáhl ruku, zamířil a vystřelil. Jeden z útočníků klesl k zemi. Vrah Lukáše Ause však pořád žil. Zabiják usedl zpět za volant a šlápl na plyn. Ozvala se rána z Jaroslavovy pistole a zadní sklo audiny se vysypalo dovnitř do vozidla. Nebylo to nic platné, audina ujížděla dál. Jaroslav vyslal ještě tři rány, ale pak si uvědomil, že už to nemá smysl.

Žádné komentáře:

Okomentovat