středa 5. dubna 2017

Recenze - Začni s jógou - 30ti denní výzva

Krásný den,

jsem tak šťastná, že se konečně vyčasilo a počasí přeje běhu a veškerému pohybu venku. Předtím, než se tak krásně vyjasnilo, jsem zoufale hledala motivaci a nakopnutí, abych opět vplula do cvičebního procesu.

Kila šla díky psychice závratně nahoru a v lednu jsem si řekla dost! Nechci být zakuklená a nosit všechna ta kila navíc. Začala jsem si držet a hlídat jídlo a postupně jsem se rozhýbávala.

Zanedlouho přišel projekt "30ti denní výzva" s výzvou nesoucí název "Začni s jógou" a protože s tímto druhem pohybu koketuju delší dobu, ale nejsem zdatný angličtinář (česky mě zatím nic moc nenadchlo) šla jsem do toho.

Jak už u online výzev bývá (vyjma výzvy Jedu online s Marikou) výzva je zpoplatněna částkou 119,- tato částka je za celý program, který čítá 30 dní. Neplatíte nic navíc, maximálně si něco připlatíte, pokud se rozhodnete zakoupit některé z doporučených potravinových doplňků od Lion Nutrition, nyní můžete koupit i snídanové speciality a ořechová másla přímo přes propojený eshop na webu: http://www.30tidennivyzva.cz/doplnky/index.php

Výzvu nepředcvičuje sama Marika ale zkušená lektorka Markéta, která se cvičením jógy zabývá více než deset let.

Markéta je certifikovaná instruktorka jógy a osobní trenérka. Lekce jógy vede od roku 2005 při studiu na Fakultě tělesné výchovy a sportu. Vlastní jógový klub v Benešově - více info najdete pak v medailonku v samotné výzvě.

Když v prvním dni výzvy pročtete informace a případné doporučení na jídelníčky, kterých je požehnaně (včetně těch vegetariánských) můžeme se směle vrhnout na pohyb.

Výzva obsahuje několik receptů včetně postupu a s fotografiemi na snídaně, svačiny, obědy a večeře. (např. květáková polévka, ovesné lívance, tvarohová rozhuda atd.)

Začínáme nácvikem plného jógového dechu a tady nastává můj první soukromý problém - okamžitě při zalehnutí na zem usínám :D Zjištuji, že čas na cvičení této výzvy není určitě vhodný večer, pokud máte tři děti a večer si myslíte, že se jmenujete Květa.

Výzva je rozdělena do 4 tématických okruhů:
- každý den obsahuje nácvik jógového dechu, rozcvičku na danou část těla, ukázku ásan a v průběhu týdne samostatné nacvičování jednotlivých ásan, nechybí závěrečná relaxace
- každý týden obsahuje dva volné dny
- ke konci týdne sestava
- cvičení zabírá cca 30 - 45 minut denně, záleží, kolik času věnujete nacvičování ásan
- emaily s motivací
- podrobné popisky a cenné rady sestavené jak Markétou, tak týmem 30ti denní výzvy
- na konci získáte krásný certifikát

- první týden se věnujeme posílení břišních svalů a zpevnění středu těla, nacvičujeme 6 ásan

Dojem z prvního týdne: prokřupala jsem si záda a uvolnila tak, že jsem se každý den opravdu velice těšila. Některé pozice byli velice obtížné ale samotná rozcvička naprosto bez problémů.

- druhý týden se věnujeme zpevnění zádových svalů a paží, nacvičujeme 7 ásan

Dojem z druhého týdne: tentokrát bylo cvičení už náročnější, měla jsem v některých pozicích potíže, protože mám slabé ruce, nacvičování pozic mi šlo ale snadněji.

 - třetí týden se věnujeme zpevnění stehenních a hýždových svalů, nacvičujeme 6 ásan

Dojem z třetího týdne: kupodivu se na cvičení vždy těším a jsem nadšená, dokonce musím říci, že i u jógy se člověk řádně zapotí, protáhne svaly, o kterých ani nevěděl, že je má a dle mého skromného názoru se připraví i na mnohem náročnější pohyb. Ásany tento týden byly celkem v pohodě i když jsem se musela trochu víc soustředit kvůli špatné rovnováze.

- čtvrtý týden se věnujeme cvičení celého těla, protože už jsme dle Mariky řádný borci 

Dojem z čtvrtého týdne: tento týden proběhnou některá opáčka, nové sestavy a nácvik střídavého dechu. Mám pocit, že se budu muset vrátit k některým pozicím a mnohem lépe nacvičit abych mohla plynuleji přecházet mezi pozicemi.

V posledním dni je pak možnost namixovat si vlastní trénink jógy z různých rozcviček a sestav.

Celkově hodnotím velmi kladně, slečně Markéta má úžasný hlas, nic příliš výrazného ale zároven ani nekuňká, ale mluví příjemně s dobrou výslovností (včetně jógových názvů, který bych musela sakra trénovat, abych je vyslovila). 

Co může rušit je to, že tréninky nejsou v jednom dni ucelené, ale jsou rozdělené videa na onen dech, rozcvičku a nácvik ásan nebo sestavy, což někoho může rušit když musí proklikávat videa. Nicméně si myslím, že to má za úkol nejprve vše naučit a ukázat a až později si můžete sami sestavit vlastní "program".

Za mne jako pro začátečníka, co s jógou pouze koketoval a znal pár základních pozic, super měsíc, který mě bavil a tréninky si začlením i mezi své běžné cvičení. A toho lukostřelce prostě natrénovat musím :D

Program naleznete zde: https://www.30tidennivyzva.cz/vyzvy/online/?86

Doplním, že veškeré instrukce naleznete ve svém osobním profilu na stránkách výzvy. Každý den vám přijde email s instrukcemi, ale konkrétní videa jsou již v soukromém profilu.

Nechť se krásně cvičí
Anet

Fotografie: použit screen z webu 30ti denní výzvy a soukromá fotografie, bohužel nemám foto ze cvičení a tak aktuální foto, kdy jsem si plnila zase jeden praštěný cíl.

Čekuj facebook 30ti denní výzvy: https://www.facebook.com/30tiDenniVyzva/?ref=ts&fref=ts
Během 5.4.2017 vyjde nová výzva "LETOS BIKINY" která bude obsahovat nejen pořádné cardio, posilovačku, jógu ale také tabata tréninky.

Žádné komentáře:

Okomentovat