středa 5. července 2017

Recenze - Zelená fazolka - Burn 20

Krásný den,

čas od času se mi stane, že někdo chce, abych něco vyzkoušela. Většinou odmítnu, že nic nechci, ale když mi někdo nabídne abych se řádně zničila, no tak do toho jdu!

Pod jedním článkem jsem se dočetla od kohosi s nickem "Zelená fazolka", zda bych nechtěla jít do měsíční výzvy s názvem "Burn 20". V červnu by měla probíhat údajně i soutěž a tak si proklikám blog, facebookovou stránku a registruju se do soutěže.

Pak už jen čekám a sleduji pokyny na facebooku - https://www.facebook.com/zelenafazolka.cz/?fref=ts a youtube kanál.

O autorce projektu:
Protože informací o ní je více než dost a věnuje se většímu množství sportů, a vlastní i další blog s recepty, vkládám odkaz na info o ní:http://www.zelenafazolka.cz/o-mne/

O co v tomto cvičení jde?
- cvičí se 28dní (4týdny)
- několik videí se specifickým zaměřením (nohy, ruce, cardio, jóga, záda)
- videa jsou v délce 20minut
- dostupné na youtube
- obsahuje i zahřátí/warm up v délce cca 5minut (bohužel zvlášt)
- obsahuje i protažení/cool down v délce 4minut (také zvlášt)
- k videím je veškerá, velmi přehledná, dokumentace v češtině
- ke cvičení získáte i tabulku k zapisování pokroků (ke stažení na stránce)
- v trénincích je česky název cviku, který následuje a počet opakování, pokud je třeba
- cvičí se 1minuta nebo 30s dle videa
- obsažen je zvuk, který upozornuje na konec cviku (výborná věc pokud jste na zemi a nestíháte sledovat dění)
- jednou týdně je volný den

Veškeré informace zde: http://www.zelenafazolka.cz/burn20/
 
Rok po porodu (8měsíc těhotenství) - 26kg a velká dřina. Nyní jsem už zase trochu posunutá, protože fotografie byla pořízena na začátku června. Více o cestě za zhubnutými kily již brzy.

Mínusy:
- naprosto beze slov, což mi trošku vadilo, uvítala bych slovní doprovod
- někdy příliš klidná hudba
- velmi náročné, uvítala bych mezi sériemi např. 20sekund pauzu na napití
- chybí ukázky modifikace (uvítala bych např. ve vyskakovacím oknu někde nahoře)
- zahřátí a protažení není součástí videa a tedy je třeba proklikávat na nové video, což někoho může rušit, či svádět k vynechání
- ozvalo se také pár lidí s tím, že je rušilo, že jsou vidět střihy, což pak kazí dojem toho, že je vše odcvičeno opravdu na první dobrou s takovým úsměvem

Jednotlivé tréninky:
(krátký popis + uvedu, kolik jsem dle hodinek spálila kcal)

- Power body: začíná se velmi zvostra, tohle video uvidíte hned první den. Už po dvou minutách jsem si říkala, že fakt nevím, jestli tohle zvládnu, nohy pálily, ke konci jsem už některé cviky musela chtě nechtě modifikovat, např. výpady s výskokem.

Byla jsem solidně zničená a dlouho se mi po cvičení tolik neklepaly nohy, a co teprve chůze do schodů :D

Spáleno: cca 180 - 223kcal

- Upper body: dneska jedeme ruce, kliky seshora, zespoda, zezadu, na rukou, na nohou a možná i na uších :D Nářez, zvládla jsem v pohodě, tedy vše v dámském provedení a kliky ze střechy vždy pouze po třech kusech a pak jsem zůstala ve střeše. Věřím, že zítra si neudělám ani kafe. Příliš mnoho kliků a může to svádět ke špatnému provedení. To se ozývalo od dalších, kteří se mnou cvičili nejčastěji.

Spáleno: cca 100 - 134kcal

- Lower body: opět nás straší nohy, tentokrát mám nohy tuhé a jsem ráda, že je vůbec donutím pracovat a hýbat se.

Spáleno: cca 200- 236kcal

- Burn cardio: ze začátku mi cvičení ještě přijde snadné a říkám si, proč nebylo hned v prvním dni, postupně si to rozmyslím. Cvičí se jeden blok cviků, který se opakuje (tedy jeden má 10minut). Za mne nejlepší video, které mě nejvíce bavilo.

Spáleno: cca 144 - 198kcal

- Core workout: cvičíme co minutu, to jeden cvik, tedy si v některých chvílích opravdu máknete. Za mne je třeba modifikovat v různém provedení, může svádět vydržet a pak se zbytečně táhne cvik bedry. Opravdu náročný kousek.

Spáleno: cca 120 - 136kcal

- Jóga session: příjemné protažení po celém týdnu. Moc pěkné provedení.

Spáleno: cca 80 - 115kcal

- Back workout: toto cvičení bylo, dá se říci zatím nejjednodušší, krom zahřívačky na začátku se většina cviků odehrává na zemi. Cviky jako superman, plavání na souši a různé varianty cviků kde se pracuje především s lokty, tak aby pohyb vycházel ze zádových svalů. Tentokráte se od začátku až do konce jedou stále nové cviky. Záda se druhý den určitě příjemně ozvou.

Spáleno: cca 141 - 165kcal

Vyzkoušela jsem také video: Tone up pro začátečníky, je delší cca 35minut. Opravdu vřele doporučuji všem naprostým začátečníkům, ve videu se neskáče, nehopsá a nezatěžují se klouby, přitom se příjemně zapotíte.

https://www.youtube.com/watch?v=S8oLDpgLQ2o

Měsíční plán:



Celkově mě mrzí, že jsem si tenhle plán dávala v období příšerných veder a tedy kolikrát nebylo moc radosti z pohybu ale spíš to bylo něco jako likvidace sebe sama :D Jednotlivé tréninky jsou velmi náročné a rozhodně doporučuji až těm, kteří mají hodně odcvičeno.

Začátečníkům v žádném případě, jen je to demotivuje, jako ostatně i několik lidí, kteří se mnou začínali a nedokončili, právě kvůli obtížnosti.

Určitě se vrátím k programu třeba někde kolem podzimu/zimy, kdy to řádně rozpumpuje tělo.

Výsledky:
- v polovině programu jsem ukončila soutěž Muscle and Fitness: Do formy, a tak jsem měla volněji ve stravě, tedy jsou výsledky dle toho znatelné, na kondičku ale skvělé zlepšení

zadek - 2cm
váha - 1,3kg
stehna -1cm
boky -1cm
všechny ostatní míry zůstaly stejné

Vytrvalostní test: (prováděno v intervalu 20sekund)
- dřep s výskokem: zlepšení o 7kusů
- klik: zlepšení o 7kusů
- vzpor s přískokem: zlepšení o 5kusů
- výskok, ruce ke kolenům: zlepšení o 9kusů

Pokud chcete posunout svou kondici, určitě se do toho pustte.
Anet

Žádné komentáře:

Okomentovat